Kaikoura Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Gert Duren - WaarBenJij.nu Kaikoura Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Gert Duren - WaarBenJij.nu

Kaikoura Queenstown

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

02 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Zondag 28/2 een reisdag, door de bergen heen van west naar oost. Bijzondere rotsformaties gezien aan de oostkust, waar ook de zee bijzonder hoog opspat in zgn. Blowholes. Na het diner in een bos vlakbij gloeiwormen gezien.
Op maandag was het plan dat ik met een helicopter naar de FOX gletsjer zou gaan om op het blauwe ijs te lopen. Maar slecht weer, dus alleen een mooie wandeling gemaakt naar het Mirror Lake, en een klim gedaan naar het einde van de gletsjer.
Dinsdagmorgen wel mooi weer, dus nu een helicopter lucht gemaakt langs Mount Cook, over de FOX gletsjer en een paar minuten op de sneeuw gestaan boven aan die gletsjer; heel spectaculair! Die dag weer verder gereisd met onze comfortabele bus, onderweg een waterval bekeken, een klein mooi blauw meertje, en bungeejumping gezien op de plaats waar dat uitgevonden zou zijn. In Queenstown die avond met zijn 7enen bij de Mexicaan gegeten.Woensdag, vandaag dus, met een reisgenote een heel aparte tocht gemaakt met een jetboot op de Dart River. Spectaculair ( alweer dus ) met 80 km. Per uur over heel ondiep water van een brede bergrivier. Prachtige ongerepte natuur, wel koud en ook wat nat als de bestuurder een pirouette met de boot maakt. Daarna een korte wandeling met uitleg over de natuur daar en wat de Maori's in dat gebied deden. Uit die streek komt het beroemde greenstone ( jade ) . daarna met een vierwielaangedreven bus terug. In Queenstown het voeren van kiwi's gezien in een klein speciaal parkje. Ook nog met de gondellift naar een hoge berg gegaan voor het prachtige uitzicht.
Een heel bijzonder en indrukwekkend land, waar hier in de omgeving veel natuuropnames gemaakt zijn voor diverse films. Natuurlijk de Lord of THE Rings, maar ook vele anderen.

• 02 Maart 2016 - 09:19

Rieny:

Hoi, hoi,

Alweer een berichtje met heel veel spectaculaire gebeurtenissen. Het lijkt wel of je je "todo" lijst in een versneld tempo aan het afwerken bent

• 02 Maart 2016 - 10:43

Jet Van Esch:

Hallo Gert,
    Heb je verslag gelezen , wat geweldig wat je allemaal doet en ziet.
    Zo te lezen kun je ook goed met je mede reizigers overweg.
    Geniet nog van alles .
    Groetjes Jet.

• 02 Maart 2016 - 14:38

Rieky Van Houten:

Hoi Gert,

Wat doe je allemaal prachtige, spectaculaire dingen.

In Den Bosch is ook wat spectaculairs gebeurd wat jou als Bosscholoog wel zal interesseren.
    Zaterdagavond is er op de hoek van de Hinthamerstraat en de Markt een historisch pand ingestort.
    Naast "de Kleine Winst" waar Jeroen Bosch woonde en werkte. Past wel bij de dingen die hij afbeeldde in zijn werken.

Voor jou weer veel plezier en genieten. Hier koud en nat.

Groetjes,
    Rieky

• 02 Maart 2016 - 17:37

Hanneke En Harry:

Hoi Gert,

Weer een mooi reisverslag. Handig ook met de landkaart ernaast.
    We zijn ook heel benieuwd straks naar jouw foto's.
    Wij vertrekken morgen (3 maart) voor onze vakantie. Jouw reisverslagen kunnen we gewoon blijven lezen.
    Veel plezier en fijn genieten op het vervolgtraject.

Groetjes, Hanneke en Harry

• 02 Maart 2016 - 19:47

Nelly Seinen-van Der Spek:

Hallo Gert,

Weer een prachtig verhaal over de afgelopen dagen, wat een vakantie beleef je daar, schitterend!
    Net als in Egypte, alles doen want je weet niet of je er ooit weer komt. En we weten dat Egypte even niet
    aangenaam/mogelijk is dus goed dat we dat al gezien hebben.
    Geniet nog maar even verder van alles wat op je pad komt, veel genoegen.

Liefs en groeten,

Siger en Nelly.