Queenstown Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gert Duren - WaarBenJij.nu Queenstown Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Gert Duren - WaarBenJij.nu

Queenstown Christchurch

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

07 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Donderdag 3/3 naar Arrowron onderweg, dat is een stadje waar goudzoekers gewoond en gewerkt hebben. Mooie oude huisjes en gebouwen. In Te Anau aangekomen een wandeling door een park om een bedreigde loopvogel, de takahe, te zien. Die zijn wel overdag actief, terwijl de kiwi alleen in de nacht te zien kan zijn. een film gezien over het Fiordland, erg mooi. Kan ik later ook laten zien want heb een DVD gekocht. Volgende dag al vroeg, half zeven, op weg met de bus naar Milford Sound. prachtige rit. Daar ruim 3 uur op een boot door de Sound ( wij noemen dat een fjord ) gevaren. fantastisch!! Ik vond de fjorden in Noorwegen al mooi, hier zijn de wanden veel steiler, hoger, tot 700 m. loodrecht, en meer dan honderd watervallen. Die konden we allemaal zien, omdat het wat regende. Als het mooi droog weer is zijn er maar een paar watervallen actief. Ondanks wat regen en laaghangende bewolking erg mooi.
Zaterdag 5/3 naar het zuiden via Invercargill. In die regio twee dagen vele strandjes bezocht, dolfijnen gezien, zeeleeuwen, pinguïns ( kleine blauwe en zeldzame geeloogpinguins ). In Curio Bay versteende bomen in de zee bekeken en gereisd door het mooie golvende landschap van de Catlins. Bij Dunedin albatrossen zien vliegen, enorme vogels tot 3 meter spanwijdte die vrijwel nooit aan land komen. In Oamaru 's avonds van heel dichtbij ruim 130 kleine blauwe pinguïns aan land zien komen waar ze de nacht doorbrengen. Leuke grappige diertjes, maar 30 cm. groot.
Nu, maandag 7 maart, zijn we aangekomen in Christchurch. Stadsrondrit gemaakt en rondgewandeld. Hier is vijf jaar geleden een erg grote aardbeving geweest. Hele stukken van de stad zijn leeg, diverse gebouwen waaronder de kathedraal zijn grotendeels ingestort. Ziet er wat deprimerend uit, maar ze werken erg hard om de stad weer op te bouwen. Zo was er kort na de aardbeving een winkelcentrum in containers opgezet dat er nog steeds staat.
Dit is het einde van de rondreis met het gezelschap. Vanavond nog een diner met de hele groep, afscheid nemen van de reisleidster Leela, morgen gaan de anderen allemaal terug. Ik blijf nog een dag hier in de stad, vertrek pas woensdag naar Melbourne. Ik zal de groep wel missen, maar het is ook weer goed om nu alleen naar Australië te gaan, een week zelf rondreizen en dan drie weken naar Renne en Tanneke, goede vrienden, in Perth. Wat moe van alle indrukken, maar heel blij dat ik dit prachtige land heb kunnen zien.

• 07 Maart 2016 - 06:51

Renne:

Geweldig goed, fijn dat je zo'n goeie reis hebt. We zullen proberen het land hier je niet te laten teleurstellen.
    Als je reis schema veranderd, laat ons maar weten per text. Anders staan we klaar op het vliegveld in Perth op de afgesproken tijd. Dat is al volgende week!

• 07 Maart 2016 - 09:37

Rieny:

Hallo,
    Alweer een berichtje met prachtige ervaringen. Het is ontzettend veel wat je de laatste weken gedaan en gezien hebt. Waarschijnlijk goed om een paar dagen alleen te zijn en rustig aan te genieten. Veel liefs uit Nuenen en natuurlijk tot horens

• 07 Maart 2016 - 11:33

Hanneke En Harry:

Ha die Gert,

Prachtig verslag. Mooi dat je zo kunt genieten van o.a. de dieren zoals ze in het wild leven.
    Maar ook volop genieten wat de natuur zoal te bieden heeft, zoals watervallen etc.
    Afscheid nemen van een gezellige groep is altijd beetje lastig want je raakt altijd een beetje "gewend" aan zo'n groep. Heel veel plezier nog op je verdere trip naar Melbourne en daarna naar Perth.
    Lieve groet vanuit Kizkalesi met een stralende zon.
    Hanneke en Harry

• 07 Maart 2016 - 11:45

Nelly Seinen-van Der Spek:

Hallo Gert,

Geweldig wat je weer hebt gezien en beleefd. Ben erg geintereseerd in eventuele foto's van "blauwe pinguins"die je misschien hebt gemaakt. Heb daar nog nooit over gehoord, over die blauwe kleur van een pingiun. Ja je weet natuur heeft altijd mijn interesse, vooral als het nieuw is. Geniet nog van alles daar en straks een goede reis naar Australie.

Groeten,
    Siger en Nelly.

• 08 Maart 2016 - 12:21

Hans Van Duren:

Hoi Gert,

Even op je uppie bijkomen lijkt me een goed plan. Dank voor je verslagen.
    En dan op naar Australië. Fijne tijd en de groeten,
    Hans

• 08 Maart 2016 - 18:16

Mieke En Gabriel:

Hallo Gert,

Wat een prachtige afsluiting van de reis met het gezelschap.
    Nu even bijkomen en dan een paar heerlijke weken bij je vrienden.
    Bedankt voor de prachtige verslagen tot nu toe.
    Op dit gedeelte van de reis kun je in ieder geval met veel plezier terug zien.

Lieve groetjes uit een zonnig Spanje,
    Mieke en Gabriel.

• 10 Maart 2016 - 16:18

Peter EnCorry:

Hallo,

Leuk om jouw, voor een deel heel herkenbare, verhalen te lezen. Ook wij hebben erg genoten van deze reis en zijn inmiddels weer veilig thuis en een beetje bijgeslapen. Jij bent hopelijk weer aan het genieten in Australie. Hopen snel weer wat van je te horen.

Groeten Peter en Corry