Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Gert Duren - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Gert Duren - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

16 Maart 2016 | Australië, Alice Springs

De twee dagen hier zijn omgevlogen, ik heb veel gedaan en gezien hier! Eerste dag: omdat ik in ieder geval Ayers Rock wilde zien, heb ik een vlucht geboekt van hier naar dat gebied. Ayers Rock ligt namelijk niet naast de deur van Alice, het is 470 km. verwijderd. Je kunt in een dag met een bus daar naar toe, maar dat duurt enorm lang ( van 7 uur tot minstens 11 uur in de avond ) en ik wilde het nu graag vanuit de lucht zien. Er waren geen andere klanten, dus had ik een privevlucht van half acht tot 11 uur.Prachtig, dan zie je het gebied van boven, geweldig mooi. Twee keer vlak langs de Rock, daarna naar de nabijgelegen groep rotsen de Olga's. Even geland op het vliegveld bij de Rock, daarna weer terug. Grandioos, en het zijn vast ook mooie foto's geworden. Die middag wat oude gebouwen in Alice bekeken en een wandeling gemaakt naar het historische telegraafstation, dat het eerste gebouw hier was. Wel warm, 35 graden, maar toch de 8 km. zelf gelopen. De conditie is nog steeds redelijk.
Vandaag een dagtocht mt een bus geboekt naar een aantal natuurfenomenen in de West MacDonnell bergketen. Mooie kloven, prachtige kleuren in de rotsen. Omdat het hier een dag of zes geleden goed geregend heeft lijkt alle goed groen. Het is wel halfwoestijn, maar er groeit toch wel wat. Twee van de bezochte kloven herkende ik van 48 jaar geleden; de paden er naar toe zijn nu voor de toeristen aangelegd; toen moesten we maar zien hoe we er kwamen. Nu vrijwel overal verharde wegen, toen alleen zandwegen. Maar mooi om dit ook gezien te hebben.
Morgen naar Perth, dat zal goed zijn. Want de vermoeidheid begint wel toe te slaan. Renne haalt me op van het vliegveld, het zal zeker lekker zijn bij hen te zijn en de eerste dagen wat tot rust te komen.

• 16 Maart 2016 - 17:02

Nelly Seinen-van Der Spek:

Hallo Gert,

Ja ik kan me zo voorstellen dat de vermoeidheid toeslaat, want wat jij de afgelopen weken allemaal hebt gezien en gedaan dat is ongelooflijk veel maar ook heel bijzonder. Privé vliegtochtje, toe maar hoor.
    Kan niet op lijkt wel maar fijn dat je het allemaal kon doen. super. Ben benieuwd naar je verhalen en de foto's.

Groeten,

Siger en Nelly.

• 16 Maart 2016 - 18:24

Leonie:

Hoi Gert,wat maak een geweldige reis...genieten..groet Leonie

• 17 Maart 2016 - 14:43

Hanneke En Harry:

Nou Gert, volgens ons moet je maar een fotoavond plannen of zo, want veel mensen willen jouw foto's vast zien.Prachtig zo'n privévlucht!!
    Op naar de westkust dus...... Het zal daar ook heel gezellig zijn.
    Je hebt vast al heel wat reiskilometers achter de rug.

Groetjes Hanneke en Harry vanuit een nog steeds zeer zonnig Turkije.

• 20 Maart 2016 - 15:48

Peter En Corry:

Hi Gert,

Goed te lezen dat je het ook in Australie goed naar je zin hebt en veel mooie plaatsen kunt bekijken. Afgelopen vrijdag bij Ammerzoden gewandeld. Wel heel anders dan in het Abel Tasmanpark, maar alles heeft zijn eigen charme.
    Veel plezier in Perth.

Groeten,