In Perth deel 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Gert Duren - WaarBenJij.nu In Perth deel 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Gert Duren - WaarBenJij.nu

In Perth deel 1

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

23 Maart 2016 | Australië, Perth

Intussen ben ik nu, woensdagavond 23 maart, al vanaf donderdagmiddag hier bij Renne en Tanneke in Perth. Erg gastvrij , zodat ik me helemaal thuis voel hier. En zoals wel nodig was, ook een stuk rustiger dan de weken daarvoor.
Van de afgelopen dagen maak ik niet een precies verslag maar zal in grote lijnen aangeven hoe dat verliep. Met Renne ben ik meegewerkt naar zijn vrijwilligerswerk, halen en brengen van mensen naar het ziekenhuis, en naar het oefenen van zingen in een barbershopkoor. Met Tanneke al wezen fietsen door de duinen en even rondgekeken in het centrum van de stad war ze wonen ( Mandurah ). Verder wat geholpen bij klussen die hij doet ( een auto op blokken zetten, waterpomp van een bootmotor vervangen ). Die laatste klus leverde ons wel een lunch op bij de Royal Yacht Club Perth. Ook even langs geweest bij een van de zoons met gezin. Vanmorgen Tanneke geholpen met schoonmaken van de tuin, er moet toch ook iets gewerkt worden!
Gisteren een heel bijzondere dag meegemaakt. Met Renne in een klein vliegtuigje gevlogen naar een eiland hier voor de kust. prachtig uitzicht natuurlijk. Op het eiland rondgekeken, museum, kerkje en rondrit met een bus. Het heet Rottnest Island, afgelei van rattennest, zoals de eerste Nederlander di daar aankwam het noemde. Er lopen echter geen ratten, maar een klein sloot buideldiertjes rond. Heel schattig, ze heten quokka's en we hebben er een aantal ook gezien. Verder prachtige natuur. De terugvlucht was helemaal mooi, rondje over het eiland en daarna een uitgebreide rondvlucht over het centrum van Perth. Heel mooi natuurlijk, de stad met de slingerende Swan River er door heen. Perth is ook erg groot; bijna 100 km. langs de kust in totaal. Waar Renne en Tanneke wonen heet hier dicht bij Perth te zijn, maar het is er wel 80 km. vandaan. Ze kijken hier iets anders tegen afstanden aan dan wij in ons kikkerlandje. Komende zondag gaan Renne en ik ruim een week naar het noorden van West Australia.

  • 23 Maart 2016 - 19:41

    Hans En Rieny:

    Hoi Gert,

    Vorige week woensdag zei Rieny "schrijf jij nu eens een berichtje naar Gert". Aldus gedaan en op knop "reactie plaatsen" gedrukt. Volgende dag zegt Rieny dat het kennelijk is mislukt, want er is niets geplaatst.
    Dus nu nogmaals een poging.
    Je hebt het wel druk zeg, en ook dat het vermoeiend is snap ik, maar je hebt het wel zelf zo gewild en ik denk dat ik het ook zo gedaan zou hebben; die ene kans heb je nu en die moet je ten volle uitbuiten.
    Je hebt heel veel gezien, gedaan, alle transportmogelijkheden benut en het lijkt mij ook fantastisch, maar wij houden het hier iets dichterbij en iets kalmer.
    Toch moet het voor jou geweldig zijn om nu, na bijna 50 jaar een aantal plekken te zien waar je toen ooit geweest bent. Veel zal wel veranderd zijn, maar toch!
    Dat Australie een groot land is wisten we wel van verhalen en films, maar als je het daar zelf zo ervaart is het denk ik nog geweldiger.
    Komende week die tocht mer Renne zal je ook wel als bijzonder ervaren; zo samen de bush in; voor zover ik mij herinner heb je dat toen ook eens gedaan met de jeep.

    Wij wensen je nog veel mooie dagen en veel plezier. Succes met alles en behouden terugkeer. Datum weten we niet, we zien wel.
    Veel groetjes van Rieny en Hans


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gert

In verleden veel reizen gemaakt, vooral cultuurreizen. Interesse in geschiedenis, andere culturen maar ook natuur. Actief in vrijwilligerswerk sinds pensionering.

Actief sinds 31 Jan. 2016
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 3953

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 09 April 2017

DownUnder

Landen bezocht: