Perth 2, reis deel1 - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Gert Duren - WaarBenJij.nu Perth 2, reis deel1 - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Gert Duren - WaarBenJij.nu

Perth 2, reis deel1

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

31 Maart 2016 | Australië, Carnarvon

De dagen voor vertrek op de reis rustig doorgebracht. Wat meehelpen in de tuin, zwemmen in zee, met Renne naar enkele van zijn vrienden geweest. Zaterdag naar Fremantle ( de havenstad bij Perth ) daar het maritiem museum bekeken, wat boodschappen gedaan en gegeten met een bevriend echtpaar van Renne en Tanneke. En bij een goede vriend van Renne de Landcruiser opgehaald. Die is ons aangeboden voor de reis, dus gaan we comfortabel op pad. Een grote 4wiel aangedreven auto, leren stoelen, zware V8 motor, koelkasten tussen de voorstoelen en natuurlijk airconditioning. Zondag en maandag reisdagen, we rijden om beurten. Wel wat gevaar op de weg, eerst 2 emu's, dan kan ik maar net 4 overstekende schapen omzeilen. Maandag enkele kleine buitjes onderweg. Een eerste kloof ( gorge heet dat hier ) bezocht. En naar een uitzichtpunt gereden boven op een berg, met een ontzettend slecht stuk weg. Rotsen, los zand, steile hellingen. De Landcruiser doet het allemaal! Dinsdag en woensdag zijn we in het Karijini national Park, waar veel prachtige natuurverschijnselen te zien zijn. We logeren twee nachten in een heel luxe tentenkamp, midden in het park. Wel erg warm, 38 graden overdag is niet niks. Maar we doen toch veel, rijden naar gorges, klimmen naar beneden ( 100 tot 150 meter diep) en gaan beide dagen zwemmen in de waterpoelen die er zijn. Ook hele stukken door een gorge lopen, heel indrukwekkend allemaal. Omdat het dinsdagavond veel regent zijn de watervallen ook te zien. Als het lang droog is loopt er geen water naar beneden. En met regen wordt het dorre land heel snel veel groener.
Na al dat moois gezien te hebben zijn we vandaag, donderdag, naar Carnarvon gereden, zo'n 700 km. Ging prima, al was het buiten erg warm, 42 graden. Maar in de auto was het goed uit te houden, 21 graden. Vanavond in Carvarvon bij een bevriend stel van Renne hier geweest, daar gegeten en gezellig zitten praten. Zo hoor ik ook hoe het is om in een plaats als deze, ver van de grote steden, met een 4500 inwoners, te werken en te leven.

• 01 April 2016 - 20:23

Hanneke En Harry:

Hallo Gert,

Helemaal toppie Gert. Alles klinkt als fantastisch. Wat een prachtig werelddeel.
    Grappig dat die grote bergkloven ook gorges heten, zoals in Frankrijk.
    4wheeldrive is ideaal in zo'n gebied. Zoals we het lezen moet je tijdens zo'n rit ogen voor en achter hebben.
    Geniet van het vervolg van je reis.

Groetjes, Hanneke en Harry

• 02 April 2016 - 16:45

Nelly Seinen-van Der Spek:

Hallo Gert,

Als je straks terug bent in Nederland kun je gerust de marathon in Rotterdam lopen denk ik , want na wat jij de laatste weken allemaal hebt gedaan heb je een conditie om jaloers op te zijn. Maar wat een geweldige tijd heb je doorgebracht in het land waar je zolang geleden hebt gewerkt, en het nu weer terug ziet maar nu met wel veel meer comfort.

Liefs en groeten,
    Siger en Nelly.

• 03 April 2016 - 10:50

Peter En Corry:

Het klinkt weer fantatisch. Het zal weer wennen zijn in dit kleine Nederland. Maar gelukkig heeft Den Bosch nog weer genoeg te bieden.

Groeten,

Peter en Corry

• 04 April 2016 - 15:55

Mieke En Gabriel:

Hallo Gert,

Wat een boel verschillende indrukken krijg jij mee, met deze reis.
    Als je thuis bent kun je het met de verslagen en foto' s weer rustig herbeleven.

Succes met het volgen van je reis.

Groetjes,
    Mieke en Gabriel.

• 05 April 2016 - 13:50

André Bliek:

Dag Gert, mooi hoor, ook in Australie , van NZ weten we alles van. Je doet t maar eventjes, respect man! De herinneringen van deze 2 maanden zullen niet snel vervliegen.

Je moet straks thuis vast gaan afkicken, of wil je zo in Nederland ook doorgaan? .
    Eerst maar eens echt gaan uitrusten, lijkt mij. Neem aan dat je over een paar dagen terug vliegt, of wil je niet meer naar Europa?

Gert t beste, ook van Lowiena uiteraard.
    Groet en tot ziens André