Rotorua tot Wellington - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gert Duren - WaarBenJij.nu Rotorua tot Wellington - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gert Duren - WaarBenJij.nu

Rotorua tot Wellington

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

21 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Bij de reisadvies naar Rotorua ben ik in de middag samen met een reisgenoten naar Hobiton geweest. Daar zijn een deel van de buitenopnamen gemaakt voor THE Lord of THE Rings, het is het hobbitdorp. Erg leuk om te zien, met goede uitleg van een gids. En gelegen in een prachtige omgeving. de volgende morgen wat rustig aan gedaan, wasje gedraaid. In de middag een mooie wandeling langs twee meren, en een bezoek aan een sequoia bos, erg grote bomen dus. Daarna naar een show van Maori's, met eten erbij en een bezoek aan het naastgelegen gebied met hete modder, geisers e.d.
Volgende dag naar een geothermisch park, met overal hete bronnen, bubbelende modder, prachtige kleuren. heel bijzonder!
na weer een stukje rijden een wandeling langs een mooie rivier, gebadderd in een hoek van de rivier waar twee kleine beekjes met heet water in uit komen. Rivier wat kouder, hoe dichter naar de beekje toe steeds warmer. Verder rijden met de bus naar ons verblijf in Tongariro. Heel mooie logde, gezamenlijk eten daar, gezellig borrelen en zo. Volgende dag, zaterdag dus, met tien groepsleden een vulkaan op met twee stoeltjesliften tot ruim 2000 meter hoog. Daarna een steile klim naar een uitzichtpunt op een graat, rond 2300 m. hoog. Van de tien hebben er vijf de top gehaald, met spectaculair uitzicht op de 2 andere vulkanen. Zelf haalde ik die top ook, dus mijn conditie kan nog redelijk mee. Die middag met 2 reisgenoten een prachtige vlucht gemaakt van 40 minuten over het vulkaangebied. Dat was geweldig mooi, je keek zo in de kraters en kon het hele gebied overzien. dat was een heel bijzondere ervaring!
Vandaag zondag een reismagazine, wel met een koffieshop en lunchen op het strand. In Wellington, waar ik nu in het hotel ben, nog een rit naar een uitzichtpunt op Mount Victoria.
Morgen een dag op eigen initiatief in Wellington rondkijken, dan naar het Zuider Eiland. Tot nu toe veel geluk met het weer, wel wat buien gehad maar op momenten dat we er geen last van hadden. temperatuur tussen 22 en 28 graden overdag.
Kortom: het gaat geweldig goed hier.

• 21 Februari 2016 - 05:42

Renne:

Heel mooi verslag Gert, blij dat je zo geniet. Nieuw Zeeland is echt heel mooi, klimaat een beetje Nederlands en dus geen wonder dat er zoveel Nederlanders naar toe geemigreerd zijn.
    Kan je mij nog even schrijven wanneer je vlucht terug naar Nederland is?
    Hier alles goed, veel warme dagen gehad, nu iets koeler.
    Groeten en tot het volgende verslag.

Renne.

• 21 Februari 2016 - 11:08

Jan V.d.N:

Hoi, Gert.
    Wat ben je toch aan het genieten met al die nieuwe indrukken.
    Ik blijf je volgen.
    Mij gezondheid gaat redelijk. Langzaam groeiende kanker die komende week met bestraling aangepakt wordt.
    Groetjes ook van Bep.

• 21 Februari 2016 - 11:34

Harry En Hanneke:

Hoi Gert,

Wat een fantastische ervaringen allemaal...super gaaf.
    Een prachtig eiland denken wij...leuk zo kunnen we het een beetje volgen.
    Kijken ook regelmatig even op de kaart...haha
    Wij vertrekken over anderhalve week...ook naar het betere weer...HEERLIJK!!!
    Heel veel plezier daar en graag tot het volgend verslag...bedankt!!!!

Liefs Harry en Hanneke

• 21 Februari 2016 - 15:06

Mieke En Gabriel:

Beste Gert,
    Wat een boeiend verslag. Wat een adembenemende natuur is dat daar en zo compleet verschillend van wat wij in Europa hebben. En met een goede gids erbij is heel belangrijk.
    We kunnen ons voorstellen dat je dag in dag uit van je mooie reis geniet.
    Wij hebben het hier in Spanje getroffen met het weer en daardoor heel erg naar ons zin.
    Dus dat is ook voor ons nog een paar weken lekker genieten.

Lieve groetjes,
    Mieke en Gabriel.

• 22 Februari 2016 - 13:40

Nelly Seinen-van Der Spek:

Hai Gert,

Wat een pracht van een vakantie maak jij. Je moest er wel een eindje voor reizen maar dan heb je ook wat. Interessant om te zien dat je ook nog al eens met Maori's te maken hebt daar en kan zien waar zij leven en werken. En voor ons mooi om te volgen waar jij je tijd doorbrengt

Liefs en groeten,

Siger en Nelly.

• 25 Februari 2016 - 12:00

Rian:

Hallo Gert,
    Nieuw-Zeeland is fantastisch!
    Mocht je nog in de buurt van Waitomo Caves komen, underground black water rafting is een aanrader!
    Ik ben stiekem wel een beetje jaloers.
    Geniet ervan.
    liefs, Rian