Auckland tot Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gert Duren - WaarBenJij.nu Auckland tot Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Gert Duren - WaarBenJij.nu

Auckland tot Rotorua

Door: Gert

Blijf op de hoogte en volg Gert

17 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

gelukkig zie ik dat het eerste echte verslag nu geplaatst is. Eindelijk, ik maakte me al zorgen dat ik zelf iets verkeerd deed. Maar het lag denk ik aan de zwakke internetverbinding in Paihia dat het niet ging.
Vlucht Singapore naar Auckland verliep ook in twee delen, een deel ruim en tol, ander deel heel druk, krap en lawaaiig. Met de txaxi naar hotel in Auckland, dar kwam reisleidster Leela zich direct melden , even kennis maken en details doornemen. Nog even een wandeling door een park vlakbij en een bij een Italiaan, daarna goed slapen. Volgende dag kennis gemaakt met de groep en direct onderweg. We reizen mt een 24 persoons bus met aanhanger voor de bagage. Leuk gezelschap, altijd wel iemand om mee te praten of te eten.
Die dag was gewijd aan de enorm grote kauribomen die alleen hier voorkomen. Ze zijn grotendeels gekapt voor de export, er is mar 2% van over. Die worden nu beschermd. We zijn eerst naar een museum over die bomen geweest, daarna het regenwoud in met een Maorigids om ze echt te zien. Vooral de grootste van nu, 2000 jaar oud, is erg indrukwekkend. En mooie verhalen er om heen.
In Paihia bleven we 3 nachten, aan de Bay of Islands. Eerste dag dar een boottocht mt een snelle boot door de baai, en een prachtige wandeling over een eiland. Heel bijzondere natuur, prachtige uitzichten. Tweede dag met een groepje van 7 gelopen naar Waitangi, daar is in 1840 een overeenkomst gesloten tussen Maori's en de Engelsen. Rondleiding en uitleg door een Maorigids, plus een optreden van een Maorigroep. In de middag met zijn vieren pontje naar Russel genomen, wandeling naar een heuvel met mooi uitzicht over de baai. Daarna op het terras van een oud hotel lekker gegeten. Het goede leven; prachtig uitzicht over de baai, leuk gezelschap, goed eten.

• 17 Februari 2016 - 23:02

Rieny:

Hoi, hoi,

Zo dat is even veel informatie van jou. Super dat het zo goed gaat. Fijn ook dat je een gezellig gezelschap hebt. Blijf maar heerlijk genieten.

Hans en Rieny

• 18 Februari 2016 - 11:48

Mieke En Gabriel:

Hallo Gert,

Kennelijk is ons eerste bericht niet door gekomen, dus nog maar een keer.

Wat een leuk verslag en leuk om zo met je mee te reizen.
    Belangrijk dat het een fijn gezelschap is.
    We zien met belangstelling naar je volgende verslag uit.
    Wij gaan genieten in Spanje.

Groetjes, Mieke en Gabriel.

• 18 Februari 2016 - 19:29

Anne-Marie En Marcel:

Hoi Gert,

Leuk dat de reis nu echt is begonnen. We gaan het op de voet volgen!

Groeten,

Annika, Jolijn, Anne-Marie en Marcel

• 19 Februari 2016 - 12:05

Renne:

Leuke verslagen Gert, we kunnen zo een beetje meereizen. Groeten uit Mandurah in WA.
    Tanneke en Renne.

• 19 Februari 2016 - 14:19

Regien:

Bedankt voor je mails. Met enige moeite heb ik ze toch kunnen vinden.
    Ik herken de plaatsen waar je geweest bent. Ik heb heel goede herinneringen aan Pahia. Wij hadden daar indertijd heel mooi weer.
    Fijn dat het gezelschap prettig is.
    Nog heel veel plezier en geniet van de mooie natuur.

• 22 Februari 2016 - 13:34

Nelly Seinen-van Der Spek:

Hallo Gert,

Wat heb jij al veel gezien en gedaan en wat zal je straks veel hebben om te vertellen. Prachtig hoor en heel fijn dat het gezelschap je bevalt en je fijne dingen samen kan doen.

Veel plezier groeten,
    Siger en Nelly.